Oproep: bestuurs- en commissieleden voor VV Montferland gezocht

Net als bij de meeste verenigingen draait VV Montferland op de inzet van vrijwilligers, maar doordat wij een groot tekort hebben aan leden die actief zijn in commissies en het bestuur, blijven momenteel te veel zaken liggen. Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering hebben wij afscheid genomen van twee bestuursleden en zijn daarom op zoek naar een nieuwe penningmeester en een bestuurslid met de focus op technische zaken. Voor verschillende commissies zijn wij ook dringend op zoek naar leden.

Vacature 1: penningmeester

Als penningmeester van VV Montferland ben je verantwoordelijk voor de financiën van de vereniging. Je int de contributie, factureert sponsoren en betaalt rekeningen. Je houdt de financiële administratie bij en zorgt voor een begroting en stelt de winst- en verliesrekening en balans op.

Een groot gedeelte van de administratie van VV Montferland is geautomatiseerd: banktransacties worden automatisch ingeladen in het (online) boekhoudpakket, net als binnenkomende digitale facturen. Deze zijn eenvoudig aan elkaar te koppelen in het pakket, waarbij vaak al een automatische koppeling wordt voorgesteld. De winst- en verliesrekening en balans worden hierna ook automatisch opgesteld.

Het bestuur vergadert ongeveer eens in de drie weken. Qua tijdsbesteding zit het meeste werk in het tweemaal per jaar innen van de contributie en het factureren van sponsoren. Wekelijks zijn er enkele facturen om te betalen, veel gebeurt al door middel van automatische incasso's en ingeplande overboekingen.

Vacature 2: bestuurslid voetbal en activiteiten

Als bestuurslid voetbal en activiteiten ben je verantwoordelijk voor de commissies die onder deze twee thema's vallen. Zo ben je voorzitter van de technische commissie en voorzitter van de benoemingscommissie voor het aanstellen van de hoofdtrainer.

In samenwerking met de commissieleden ben je verantwoordelijk voor de visievorming op het gebied van technische voetbalzaken. Daarnaast regelen jullie samen de inschrijving en indeling van teams, de bezetting met betrekking tot trainers en leiders voor onze teams en ben je het aanspreekpunt voor de KNVB over voetbaltechnische zaken.

Commissieleden en vrijdagochtendploeg

We zijn voor verschillende commissies op zoek naar nieuwe leden. Eigenlijk zoeken we over hele breedte mensen, maar specifiek zijn wij dringend op zoek naar leden voor de sponsorcommissie, activiteitencommissie en kantinecommissie.

In de sponsorcommissie maken onderhouden we contacten met onze sponsoren en werven we ook actief nieuwe sponsoren. Bij de activiteitencommissie organiseren we activiteiten voor onze leden, bijvoorbeeld een activiteit rondom de laatste training en feestavonden. De kantinecommissie houdt zich bezig met de bezetting van de kantine en kantine-inkopen.

Tevens zijn wij op zoek naar vrijwilligers die onderdeel willen worden van de vrijdagochtendploeg om wekelijks van 9.00 tot ongeveer 11.30 uur lichte klusjes te doen op De Padevoort.

Reageren

Wanneer je geïnteresseerd bent in een van de openstaande bestuursvacatures, wanneer je graag aan wilt sluiten bij een van onze commissies of vrijdagochtendploeg, of wanneer je vragen hebt over vrijwilligersfuncties neem dan contact op met het bestuur via voorzitter@vvmontferland.nl.

Wanneer je specifieke vragen hebt over de vacature van penningmeester, neem dan contact op met de huidige penningmeester, Sander Tuit.

Webshop VV Montferland

Stand VV Montferland 1