In memoriam: Gert Egging

Afgelopen week bereikte ons het droevige bericht dat Gerard Egging op 86-jarige leeftijd is overleden. Inderdaad, Gerard, want iedereen in Zeddam omstreken kende hem als Gert…

Gert was vooral bekend als plaatselijk directeur van de Rabobank, maar was ook altijd zeer betrokken bij het verenigingsleven in Zeddam. Zo was hij mede-oprichter van carnavalsvereniging de Paverts, en droeg hij ook bij onze voetbalvereniging zijn steentje bij.

Zoals dat vroeger vaak ging, werd Gert jeugdleider van het team waar zijn zoon Richo begon met voetballen. En als je eenmaal in beeld bent, dan is de volgend stap snel gemaakt. Gert is vervolgens in 1982 in het bestuur gestapt als secretaris. In 1985 kwam daar een einde aan, maar Gert is daarna zijn netwerk en kennis blijven inzetten voor de voetbalvereniging. Zo is hij lid geworden van de sponsorcommissie en heeft als financieel adviseur een grote bijdrage geleverd aan de uitbreiding van ons huidige clubgebouw.

Ook na zijn actieve loopbaan als vrijwilliger, was Gert vaak op het voetbalveld te vinden. Als trouwe supporter van zijn zoons Richo en Gerjan, maar later ook als trotse opa van zijn kleinzoon Cas. De laatste jaren liet zijn gezondheid het minder toe om fysiek aanwezig te zijn, maar hij droeg de voetbalvereniging altijd een warm hart toe.

En zo herinner ik mij Gert ook, als een zeer betrokken Zeddammer, die altijd bereid was om maatschappelijk de handen uit de mouwen te steken. We gaan hem erg missen.

Wij wensen zijn vrouw Jo, zijn zoons Richo en Gerjan, zijn dochter Brigitte en hun partners, en zijn kleinkinderen heel veel sterkte de komende periode, met het verwerken van dit grote verlies.

Namens het bestuur van vv Montferland

Ingo Nieling