In memoriam Gert Peeters

Afgelopen zaterdag ontvingen we het trieste bericht dat Gert Peeters is overleden.

Gert heeft veel betekend voor vv Sint Joris (en later voor sv Zeddam/Sint Joris en vv Montferland). Gert was, samen met zijn vrouw Diny (overleden op 4 juli 2021), jarenlang erg nauw betrokken bij Sint Joris. Gert was actief bij de onderhoudsploeg van het sportpark Gerrit Dieker en later op de Padevoort in Zeddam en was actief als sponsor. Gert was daarbij vooral ook bekend als kroegbaas van café/zaal Peeters in Braamt. Een belangrijke voorziening voor het dorp Braamt waar menige voetbaldiscussie aan de bar gevoerd werd. Maar bovenal was Gert een trouwe supporter en erg begaan met het wel en wee van vv Sint Joris en vv Montferland. Samen met zijn Diny, schoonzus Thea en zwager Theo werden trouw alle wedstrijden van het eerste elftal bezocht.

Na het overlijden van zijn grote steun en toeverlaat Diny werd het voor Gert moeilijker om de draai te vinden en daarbij nam ook zijn gezondheid af. Het lopen ging moeilijker en tot zijn grote verdriet kon hij niet meer actief zijn voor de vrijdagochtendploeg van vv Montferland. Ook lukte het niet meer om wekelijks aan de lijn te zitten bij de wedstrijden. Maar de interesse voor vv Montferland bleef onverminderd bestaan.
Op vrijdag 1 december was ik op bezoek bij Gert en toen gaf Gert aan dat hij toch zo graag weer naar zijn 'jongens van de vrijdagochtendploeg' zou willen om te helpen met het onderhoud en weer ouderwets kijken naar een wedstrijd van het eerste, maar het lichaam wilde niet meer meewerken.

Wij zijn dankbaar voor hetgeen Gert heeft betekend voor vv Sint Joris en vv Montferland. Wij gaan hem missen!

We wensen Gerdie en Maurice, Harm en Tamara en de kleinkinderen heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Namens het bestuur van vv Montferland,

Wilfried Lubbers