21 jubilarissen bij vv Montferland

In verband met Corona kon de nieuwjaarsreceptie van vv Montferland twee jaar geen doorgang vinden. Op zaterdagmiddag 7 januari was het dan eindelijk weer zover en kon de nieuwjaarsreceptie met de traditionele huldiging van de jubilarissen plaats vinden in het clubgebouw van sportpark “de Padevoort”.

Huldiging jubilarissen 2023

Terugblik afgelopen periode

Allereerst keek Wilfried Lubbers terug op de coronajaren die achter ons liggen. Het was in vele opzichten een vervelende periode! Maar ondanks het gemis van voetbal op de Padevoort is vv Montferland deze zware periode goed doorgekomen. Leden en sponsors bleven ons trouw steunen. De nieuwe parkeerplaats werd aangelegd, de vrijdagochtendploeg bleef zich met hart en ziel inzetten voor het onderhoud van ons sportpark, er werd een elektronisch scorebord geplaatst en de contracten met onze voetbaltechnische staf werden vroegtijdig verlengd.

Er zijn ook zorgelijke geluiden. Naast de energiecrisis en de oplopende prijzen (inflatie) neemt het aantal vrijwilligers af. Op dit moment zijn er twee vacatures in het bestuur en zijn een aantal commissies onvoldoende bemenst. Daardoor komen activiteiten niet of moeizaam van de grond en ligt er momenteel te veel werk op het bordje van het bestuur. Daarom nogmaals een oproep aan onze leden, ouders van leden en vrijwilligers zich te melden om mee te helpen vv Montferland verder te ontwikkelen. De basis daarvoor is er maar de handjes ontbreken op diverse plekken binnen de vereniging.

Jubilarissen en huldiging

Na de nieuwjaarspeech was het tijd voor de jubilarissen. Maar liefst 21 jubilarissen die 25, 40, 50 of zelfs 60 jaar lid zijn van (voorheen) vv Zeddam en vv Sint Joris en nu dus van vv Montferland werden gehuldigd. Elke jubilaris werd persoonlijk toegesproken door Ingo Nieling en Wilfried Lubbers en bedankt voor het jarenlang trouw lidmaatschap. Veel van de jubilarissen zetten zich nog steeds actief in als spelend lid of vrijwilliger. In de woordjes gericht aan de jubilarissen kwamen leuke gebeurtenissen en anekdotes uit het roemruchte voetbalverleden voorbij.

Jubilarissen 2023

Aan het eind van de huldigingsceremonie werd Bennie Jansen in het zonnetje gezet omdat hij zich dit jaar al 20 jaar inzet voor de inning van het entreegeld en de verloting bij de wedstrijden van het 1e elftal. Bennie heeft daarmee al heel veel geld bijeengebracht voor onze voetbalclub.

Dit keer kreeg Bennie zelf de hoofdprijs (een boodschappenpakket van de Coop) uitgereikt door Wilfried. Het bestuur van vv Montferland kijkt terug op een gezellige en goed bezochte middag.